Marketing wirusowy – zasady i zastosowanie

Marketing wirusowy jest zdecydowanie świetnym narzędziem do wykorzystania w promocji Twojej firmy, ale jeśli popełnisz te błędy, wyrządzisz więcej szkody niż pożytku.  Oto czego należy unikać.

Błędy

1) Nie stwarzanie zachęty dla użytkowników do przekazywania ich dalej – spraw, aby sama treść była dobra/śmieszna – żarty to dobry zakład.
2) Niewykorzystanie kampanii, która okaże się skuteczna.  Jeśli Twoja kampania zaczyna nabierać tempa, zadaj sobie pytanie, czy możesz uzyskać dalszą reklamę, spieniężyć ruch przychodzący lub pozyskać więcej leadów.
3) Kopiowanie kampanii wirusowej, która nie pasuje do Twojej firmy.  Nie kopiuj punkt w punkt kampanii, które są publikowane na stronie NaFirme.pl jako przykłady dobrych reklam. W ten sposób zepsujesz wiadomość, którą chcesz przekazać swoim klientom. Zacznij eksperymentować.
4) Nie łączenie wirusowych wysiłków z innymi metodami marketingowymi.  Nie powinieneś wkładać wszystkich jajek do jednego koszyka – to samobójstwo dla twojego biznesu.
5) Brak integracji SEO z kampanią wirusową.  Istnieje synergiczny efekt SEO i słów kluczowych z Twoimi działaniami wirusowymi, więc nie przeocz tego!
6) Nie ułatwianie udostępniania Twoich rzeczy.  Zawsze udostępniaj swoim obserwatorom obszerne narzędzia do udostępniania, aby uczynić rzeczy wirusowymi.

Oto kilka dodatkowych technik tworzenia szumu wirusowego, których możesz się nauczyć i natychmiast zastosować w swojej firmie:

Strategie

1) Organizuj konkursy. Zobacz, kto może zdobyć najwięcej „lajków” na Facebooku i nagrodzić osobę prezentem lub e-bookiem.

2) Tweetathon – Zorganizuj tweetaton dla wspólnej sprawy, która jest związana z biznesem, w którym się znajdujesz.

3) Zawsze odpowiadaj na komentarze. Odpowiadając i przesyłając dalej tweety do osób, które udostępniają Twoje treści, mówisz im, że słuchasz i że jesteś dla swoich klientów.

4) Wszędzie używaj narzędzi do udostępniania społecznościowego. Możesz użyć linku Facebook Sharer, aby umożliwić ludziom udostępnianie treści swoim znajomym na Facebooku, gdziekolwiek się znajdują.

5) Załóż kanał YouTube. Pamiętaj, że filmy są bardzo wirusowe i mogą w krótkim czasie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Zrób kilka zabawnych filmów i udostępnij je swoim obserwatorom, prosząc ich, aby udostępnili je, jeśli im się spodobają.

6) Wykorzystaj kody QR, aby wzbudzić ciekawość – kody QR to fajny i zabawny sposób na wirusowe promowanie swojej firmy i aż dziwne jest, dlaczego do dziś nie są one w pełni wykorzystywane.

Krótko mówiąc, content jest królem, jeśli chodzi o marketing wirusowy. Im bardziej dobre i wirusowe są Twoje treści, tym więcej osób będzie chciało udostępniać je innym.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł dał ci jasny przegląd korzyści marketingu wirusowego i tego, jak może on pomóc w szybkim rozwoju firmy, pozyskiwaniu nowych potencjalnych klientów i zwiększaniu zysków.

Tak jak nie zbudowano Rzymu w jeden dzień, tak nie ma drogi na skróty do sukcesu.  Właściwe planowanie powinno zawsze poprzedzać kampanię wirusową, a pozyskanie odpowiednich ludzi to zasoby, po których następuje realizacja.

Twoja firma może wiele zyskać dzięki sile marketingu wirusowego.  Nawet jeśli zmagasz się z zarządzaniem kampanią wirusową, czasami zatrudnianie ludzi do wykonania tej pracy może dać Ci więcej korzyści i z łatwością pokryć koszty inwestycji z szumu i szumu, jaki dostaniesz.

Jeśli nadal siedzisz na płocie, najlepszym sposobem jest nurkowanie, podejmowanie działań i dostosowywanie się w trakcie.

Życzę wszystkiego najlepszego w Twoich przedsięwzięciach marketingu wirusowego!