Kanały to sposób udostępniania treści. Gdy udostępniasz materiały ze swojej witryny do publikacji w innych witrynach, dostarczasz im kanał. Zasadniczo jest to kod, który pozwala im publikować Twoje artykuły i blogi. Istnieją różne rodzaje kodu — XML, RSS, Atom itp. — ale zasadniczo wszystkie są po prostu różnymi sposobami uzyskiwania dostępu do kanału.
Według eksperta internetowego Sydneya Johnstona: „Wspaniałą rzeczą w kanale jest to, że każdy wygrywa”. Autor artykułu zyskuje na popularności, czytelnik dowiaduje się o czymś, co go interesuje, a sprzedawca online otrzymuje nieskończone źródło odpowiednich treści.
Co może zrobić kanał dla mojej firmy online?
Kanały są przydatne na wiele różnych sposobów:
• Eliminują filtry spamu. Są w 100% opt-in, więc czytelnicy mogą subskrybować i anulować subskrypcję do woli. Zagłębiając się bardziej w kanały i spam w artykule umieszczonym na stronie www.informator24.pl to widzimy, że są dostarczane bezpośrednio do Twoich subskrybentów, więc nie musisz borykać się z filtrami wyrzucającymi Cię z ich skrzynek odbiorczych.
• Zapewniają bezpłatne treści. Jednym z najlepszych sposobów wyróżnienia witryny jest dostarczanie czytelnikom interesujących materiałów — edukowanie ich na tematy związane z produktem, który sprzedajesz. Jeśli sprzedajesz zabawki w wieku przedszkolnym, prawdopodobnie nie chcesz studiować rozwoju dziecka i pisać wielu artykułów na ten temat – znajdź więc kogoś, kto już to zrobił i udostępnij jego paszę swoim klientom. Stale aktualizowana, odpowiednia tematyka daje odwiedzającym powód, aby wracać.
• Mogą poprawić rankingi w wyszukiwarkach. W przeszłości wyszukiwarki nie mogły czytać kanałów, ale teraz dostępne jest oprogramowanie do tłumaczenia ich na aktywne linki, które widzą wyszukiwarki (sprawdź http://CyberWS.com). Wyszukiwarki uwielbiają świeże, dynamiczne treści, więc kanały są idealne. Dostarczają odpowiednich informacji, które aktualizują się automatycznie. Twoi klienci nie tylko uzyskują informacje, których szukają, ale wyszukiwarki lubią Twoją witrynę i zapewniają jej lepszą pozycję.
• Dla marketerów afiliacyjnych są alternatywą dla banerów. Nie tylko dajesz swojemu klientowi cenną wiedzę, ale jeśli kliknie i coś kupi, otrzymasz kredyt. I w przeciwieństwie do banerów, nie wyglądasz, jakbyś umieszczał niechciane reklamy lub spam.
• Mogą zwiększyć ruch. Cokolwiek napiszesz, powinieneś udostępnić jako kanał. Gdy inne witryny go podejmą, jest to bezpłatna reklama dla Ciebie — cały ich ruch jest w stanie przejść przez kanał do Twojej witryny. Dzięki temu zyskujesz nowych potencjalnych klientów, których inaczej byś nie miał.
Kanały na dowolny temat są łatwe do znalezienia. Istnieje cała kolekcja wyszukiwarek tylko dla kanałów. Jak mówi Johnston: „Przyszłością internetu dla przedsiębiorców są kanały. Jeśli ludzie ich nie opanują, zostaną w tyle, kropka.