Strategia biznesowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ konkurencja na współczesnych rynkach staje się coraz bardziej intensywna. Coraz więcej badaczy zgadza się, że kluczową rolę pełni oferta. Co powinna zawierać dobra strategia? Na czym się skupić, by osiągnąć sukces?
Strategia musi kształtować to, co klienci wybierają do zakupu. Jednym słowem – oferta. Oferując zniżki, promocje lub kupony, przyciągniesz do swojego sklepu więcej osób. Zwiększony ruch zazwyczaj prowadzi do wzrostu sprzedaży. Sprzedaż odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności i zaufania między klientem a biznesem. Oferowanie niższej ceny za wielokrotne zakupy zwiększy prawdopodobieństwo, że klienci będą chcieli kupić więcej, aby skorzystać z oferty firmy. Od zwiększonej sprzedaży po lepszą reputację, rabaty mogą być jednym ze składników, które mogą przynieść sukces w biznesie. Poczucie pilności i chęci, jakie stwarzają zniżki krótkoterminowe, oznacza, że Twoja sprzedaż może znacznie wzrosnąć. Promocja sprzedaży poprzez modyfikowanie oferty obejmuje przesyłki bezpośrednie, kupony, rabaty ilościowe, pobieranie próbek, rabaty, pokazy, wystawy, loterie, dodatki handlowe, próbki i ekspozycje w punktach zakupu. Są to potężne narzędzia, które przekładają się na ogólny wizerunek firmy w oczach klientów.
Strategia korporacyjna decyduje o tym, jaki zestaw ofert, a nie centrów zysku, fabryk czy filii, czyni firmę rentowną. Ostatecznie strategia biznesowa decyduje o tym, jakich dochodowych klientów chcemy pozyskać. Bez jasnej strategii korporacyjnej firmy tracą z oczu swoje główne cele i brakuje im motywacji i koncentracji, jaką zapewnia dobrze zaprojektowana strategia korporacyjna.
E-biznes, czyli najbardziej rozpowszechniona obecnie forma biznesu, ma potencjał generowania ogromnego nowego bogactwa, głównie poprzez przedsiębiorcze start-upy i przedsięwzięcia korporacyjne. Przez formę, jaką przybiera, oferta danej firmy staje się jeszcze bardziej istotna dla przyciągnięcia uwagi ewentualnych klientów. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz lub jakie produkty i usługi sprzedajesz, Twój klient jest najważniejszą częścią Twojej firmy. Dlatego umiejętność stworzenia oferty, która go zainteresuje i zachęci do zakupu, to klucz. Zadaniem strategii biznesowej jest uczynienie biznesu bardziej wartościowym dzięki określonej drodze: ukierunkowaniu na klientów.